در ساخت ویدئو از محصول سعی کنید سادگی را رعایت کنید. اگر امکان نمایش نحوه استفاده از محصول را به کاربران دارید، میتواند گزینه مناسبی باشد، همچنین مصاحبه با مصرفکنندگان محصولات و پرسیدن نظر آنها میتواند برای تهیه فایلهای ویدئویی مناسب باشد. در کنار این مسائل، اضافه کردن طنز به سناریوی اصلی فیلم کوتاه تبلیغاتی میتواند جذابیت را بالا برده و موجب شود کاربران ویدئو را دستبهدست کنند. چند ثانیه آخر ویدئوها را فراموش نکنید، حتما کاربران را به صفحه معرفی محصولتان ارجاع دهید.
اکثر کاربران متن شما را کلمه به کلمه مطالعه نمیکنند، پس سعی کنید دستهبندی مناسبی در ارائه مطلب داشته باشید. با استفاده از ابزارهای آنلاین مانند گوگل آنالیتیکس میتوانید رفتار کاربران خود را بررسی کنید. این ابزار به شما این امکان را میدهد که بدانید کاربرانتان بیشتر به کدام صفحات سر زدهاند.
با بررسی حرکت کاربران در صفحات مختلف میتوانید مسیرهایی را که برای رسیدن به محصول طی کردهاند تحلیل کرده و در کوتاهتر کردن آن تلاش کنید. نظرات کاربران خود را تحلیل کنید. با استفاده از دادههای ثبتشده بررسی کنید که کاربرانی که محصول خاصی را اری کردهاند چه محصولات دیگری را تهیه و آن را با رفتار جمعی کاربران مقایسه کنید تا به دانش جدید در مورد کاربران خود دست یابید.
همچنین میتوانید از سرویسهای آنلاین مانند hotjar.com یا recommender.ir استفاده کنید تا تمام حرکات کاربران خود ازجمله کلیکهای انجامشده توسط آنها، اسکرول کردن در صفحات، جابهجایی بین صفحات و. را رصد کرده و با استفاده از این دانش بهدستآمده تصمیمات مناسبی برای تغییر یا بهبود رابط کاربری سایت اتخاذ کنید.
نکته آخر، استفاده از تصاویر باکیفیت از محصولات است، المانهای بصری در جذب اولیه کاربران به مشاهده و مطالعه مطالب موجود در سایت بسیار کمک خواهند کرد، از همین رو استفاده از تصاویر در کنار متون میتواند بر جذابیت آن بیفزاید. توجه داشته باشید تصاویر مرتبط و جذاب انتخاب شوند، استفاده از رنگهای جذاب و تأثیرگذار به بهتر دیده شدن کمک خواهد کرد. همچنین خیلی اوقات کاربران تنها به مشاهده تصاویر بسنده میکنند، پس هرچقدر تصاویر شما بتواند ذهن آنها را درگیر کند، در بازگشت آنها به سایت شما و مشاهده محصولاتتان تاثیر مثبت خواهد داشت.
در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که موارد مطرح شده گرچه میتواند تاثیر مثبتی در تبدیل کاربران شما به مشتریان داشته باشد، اما نباید از این موضوع غافل شوید که سادگی از اهمیت بالایی برخوردار است. در رنگبندی صفحه محصولات، چیدمان آن، استفاده از المانهای بصری مثل عکس و فیلم و همچنین متن اصلی صفحه دقت بالایی داشته باشید و از شلوغ شدن صفحه پرهیز کنید. درعین حال باید سعی کنید همه آنچه را که باید، بگویید.
تفاوت حقیقی و مجازی
محصولات در دنیای دیجیتال تفاوتهای زیادی با محصولات در دنیای حقیقی دارد، در دنیای دیجیتال کاربران از نزدیک محصولات شما را نمیبینند، نمیتوانند آن را لمس کنند و ممکن است این موضوع موجب شود حس خوبی نسبت به محصول شما نداشته باشند، شما با استفاده از محتوای مناسب باید حس خوب در کاربران خود ایجاد کنید تا بتوانید آنها را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید. استفاده از داستان، فیلمهای کوتاه در مورد محصول و همچنین استفاده از عکس و متنهای متناسب میتواند شما را در تبدیل هرچه بهتر و بیشتر کاربران به مشتریان یاری رساند.
منبع:
https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/sell-secrets2-cyberspace.html
آموزش سایت کاربران ,استفاده ,محصولات ,تصاویر ,میتواند ,محصول ,داشته باشید ,دنیای دیجیتال , محصولات ,بررسی کنید ,آنلاین مانند منبع
درباره این سایت